Zamknij

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich osobom trzecim. Pliki cookie pozwalają na poznanie twoich preferencji na podstawie zachowań w serwisie. Uznajemy, że jeżeli kontynuujesz korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę. Poznaj szczegóły i możliwości zmiany ustawień w Polityce Cookies

Przejdź do głownej zawartości

Uzgodnienia statutów i regulaminów muzeów

Zasady uzgodnienia projektów regulaminów muzeów prywatnych i projektów statutów muzeów samorządowych.

Zgodnie z decyzją Pana Ministra Jarosława Sellina z dnia 4 listopada 2016 r. Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów prowadzi prace związane z uzgadnianiem projektów regulaminów muzeów prywatnych i projektów statutów muzeów samorządowych.

Na stronie MKiDN pod adresem:http://www.mkidn.gov.pl/pages/strona-glowna/ministerstwo/prawo-w-kulturze/przyklady-niektorych-dokumentow-pomocnych-w-biezacej-pracy/przyklad-statutu-oraz-regulaminu-muzeum.php

znajdują się pomocne wzory regulaminu i statutu oraz obowiązujący kwestionariusz założyciela muzeum prywatnego, który należy dołączyć do składanego wniosku o uzgodnienie przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego regulaminu muzeum.

Wniosek o uzgodnienie projektu regulaminu lub statutu adresować należy do ministra właściwego ds. kultury i dziedzictwa narodowego i wysyłać na adres:

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Departament Dziedzictwa Kulturowego

ul. Krakowskie Przedmieście 15/17

00-071 Warszawa

W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt z pracownikiem NIMOZ: Izabela Łapacz: tel.: (+48) 22 25 69 622; ilapacz@nimoz.pl

Wersja do druku